söndag 3 juni 2012

Puch MS50 Kansas 62 renovering - ramen på väg

Här kommer ramen - kolla gärna bland äldre inlägg så ser ni hur den såg ut innan. Ytrosten bortfrätt med citronsyra i omgångar. Efter lackeringen av framskärmen lärde jag mig att man bör spackla och slipa en del större kratrar innan lack. Kan erkänna att framskärmen fick typ 9 lager färg innan jag blev nöjd, varje med ett par timmars torktid emellan. Jag måste erkänna att jag aldrig renoverat en Puch med så anfrätt yta tidigare. Men så hade den ju också stått i en bod några meter från strandkanten. Framfälgen är helt täck av ytrost, jag ska testa att köra även den i citronsyra. Jag har ett bra hjul med fint krom men det hade kanske varit snyggt med röda fälgar också, ska testa och se. har inget att förlora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen