onsdag 13 juni 2012

Puch MS50 Kansas 62 renovering - ramen lackad

Nu är ramen klar. Färgen får härda i solskenet och sedan får den stå i 10 dagar innan det är dags för rubbing och vax. Nu är det dags för tank, sving och framgaffel. Hujeda mig vilken tid det tar. Kan kanske börja sätta ihop den i juli/augusti. Om någon undrar, ja jag har medvetet låtit lagerskålarna sitta på och bli lackade och ja jag har medvetet låtit två bultar sitta kvar på ovansidan. var rädd för att om jag tagit av dem kunde jag gjort större skada än nytta. Se bilden hur den såg ut före min behandling med skrap, citonsyra och slipning. Man är på god väg att bevara något som andra hade slängt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen