måndag 13 augusti 2012

Så mycket kostade MS50 Kansas att fixa till

Idag summerade jag vad det här projektet hittills kostat. Jag kände att jag ville komma till avslut så jag väntar med att leta upp ett orginal gashandtag med lucka, Hella-tuta, det smalare stödet och rätt sadel. Det kupade lampglaset var spräckt så det fick bli ett av nyare modell från en av mina lådor. Sedan har jag inte monterat vajrarna genom ramen som jag borde - vill testa så allt funkar först. Avgassystem är på väg och fläktgallret ej monterat. Väntar med baklampa, kan köpa en ny eller kanske komma över en begagnad. Sedan måste jag hitta ett emblem till framlampan och vita vajerhållare till framskärmen - vet att jag ska ha dessa delar någonstans i någon låda, det gäller bara att hitta dem. Vi får se. Ungefär 3.300 kronor blev det. (Köper jag ny baklampa blir det en femhundring till.) Ganska rimligt för en bruksmoped och jag borde få tillbaka den summan med råge tycker jag.
Inköp:500. Framhjul 250 (Ebay). Pakethållare 20 (marknad) Växelhandtag, huvuddel (NOS) 130. Kransen till handtaget 20 (marknad) Drevkåpa 175 (Tradera)Växelvajer(NOS)100. Stöd med axel och fjäder 350 (Puchverkstan)Färg 500. Luftburk i bakelit 350(Tradera) Sadel 51 (Tradera) Gashandtag 100 (Ebay tillsammans med en hög fina äldre handtagsarmar) Avgassysetm 444 nytillverkat från dansk nätsajt (Kan vara skit) Avgasböj ny 220 (Puchverkstan) Stötdämpare 250 (Ebay) Framgaffel 100 (Ebay) Sedan har naturligtvis plockat diverse delar ur mina gömmor allt eftersom, ingen aning om vad dessa kan vara värda. Noll för mig i vilket fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen