lördag 4 augusti 2012

Veckans bild

Så långt har jag kommit. Har inte bestämt mig för om det ska bli padda som är original för modellen eller om jag ska satsa på kromat avgassystem som den hade jag jag köpte den. Antagligen satsar jag på krom eftersom jag ändå avvikit från original redan i ett tidigt skede när jag valde vallmoröd lack istället för rubinröd. Nu har jag ju redan två andra MS50 i just rubinröd så varför inte en mer ettrigt röd liten rackare. Så tänkte jag. Hur som helst, nu blir det malpåse ett tag för den här. Ska koppla in växelvajrarna och fästa fläktkåpan sedan tar jag hand om den falska Lyxen. Omväxling förnöjer. Och så har jag span på ytterligare en Alabama, det känns som om det finns plats för fler i samlingen. Bara två är inte tillräckligt...

1 kommentar:

  1. Fick tag i en nytillverkad padda för 444 inkl frakt. Vi får se vad det är för kvalitet.
    Avviker från fabriksutförande säger du - tja det enda som avviker är färgen just nu. Årsmodellen ska ha den stora tanken, utan krom - det finns tom bilder på när jag tar bort färgen från den kromfria ytan, de större bakstötdämparna samt kromad pakethållare. Sadeln som sitter på ska inte sitta där så värst länge till. Jo, det är klart, baksidan på kedjeskyddet kapade jag av eftersom det var rostskadat - det skulle vara det då. Det dyker alltid upp en sving med helt kedjeskydd längre fram - kostar typ 10 euro begagnat i Österrike

    SvaraRadera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen