tisdag 9 april 2013

Nu börjar det dra ihop sig - dags att starta ett nytt projekt

Nu är det dags att börja med årets projekt. Solen lyser och det är lite vår i luften. Min MS50 V från 1960 ska få nytt liv är det tänkt. Jag har alla delar som krävs även om jag letar efter en bättre framgaffel. Började så smått med att fixa till ett framhjul idag. I morgon tänkte jag ta det tråkigaste. Nedmonteringen. Hatar rostiga skruvar. Ramen är hel som tur är, bara kedjeskyddet som behöver en svetsloppa - staget mot svingen har lossnat. Förra sommaren lekte jag en del med den, den rullar på bra så det blir väl ett ganska trivsamt objekt för en gångs skull. Häng med från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen