måndag 15 juli 2013

Alabama 1966 får ansiktslyft

Ja då var semestern slut och man kan börja skruva och putsa igen. Sex veckor utan mek var faktiskt skönt. Hittade ett bättre avgassystem i garaget och från Austria hittade ett antal hjul hem till mig i slutet av maj. Har putsat upp ett av dem. Men, jag kollade inte hur många kugg som satt på bakhjulet. 34 istället för 31. Så nu får jag skruva av det gamla och putsa upp det innan man kan njuta av blank krom. Lacken på den här 66:an blir ganska fin efter polering och med rätt mängd patina.

5 kommentarer:

  1. Hej! gisses vad trögt o sälja mopeder det har blivit,fick såld den förra,men denna har ju rätt nummer o allt,påkostad 30 papp ju,hur många Alabamor har du nu?,/
    staffan

    SvaraRadera
  2. Fem stycken - tre från 66 och två från 67. Ska hämta två till i delar i morgon.
    Tänk på att det alltid tar längre tid att sälja renoverade exemplar, bara ett fåtal vill betala mer än 15 papp för en Alabama - det verkar dessutom finnas ganska många till salu, även om jag kanske tycker att din är finast. Själv föredrar jag orenoverat med patina.

    SvaraRadera
  3. Tjena Micke! Undrade ett tag vart du tagit vägen. Alla behöver ju lite semester då och då. ;-)
    Har också köpt en till Alabama uppe i Umeå. Dyrt att frakta ner den bara, men det var värt det! Hoppas vi kan ta ett litet Alabama-race nu i sommar.

    SvaraRadera
  4. Absolut...Ja det var ett snyggt exemplar, men jag hoppas att du plockar av de fula väskorna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tänkte jag också första gången jag såg väskorna på moppen. Men i verkligheten så ser dom rätt så fina ut. ;-) och väldigt praktiska.

      Radera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen