tisdag 30 juli 2013

Missade tillfällen

Jag var seg och kom aldrig iväg. Då missade jag en fin Dakota 66 i delar i Söderhamn. Då blev jag lack och åkte iväg idag och kollade på Gulddakota från 74 här i stan. Killen skulle ha 12 jag bjöd 9. Han erbjöd mig den för 10. Jag tittade en gång till och bedömde värdet till 7. Och svarade nej tack. Dumt kanske, men Dakotorna känns hypade prismässigt. En fin gick för 6-7 för ett par år sedan. Har en annons på Blocket sedan en tid under köpes. Det tycks finnas gott om årsmodell 66 till skyhöga priser, men inga 67:or så långt ögat når - och det är en sådan jag drömmer om eftersom jag redan har en 66. Rankar faktiskt 67 som mer sällsynt än 66, åtminstone om man ser till de objekt som finns till salu. Så nu väntar jag på att någon vill sälja en 67:a, gärna dyr så man blir ensam kvar. Här är den gröna 66:an jag missade. Och 74:an under.

2 kommentarer:

  1. 6110419 ser ramnumret ut att vara. Den är väldigt tidig. Själv har jag 6110459 under renovering här i garaget. Håller helt med om att Dakota börjar bli rätt dyr i pris, även hopfuskade exemplar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en från Norscand som hann före. Så den får nog det bra. Jag vet var de flesta 66:or som kommer ut på marknaden hamnar. Ska skriva en lista någon gång.

      Radera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen