tisdag 6 augusti 2013

Nyinflyttad Puch Alabama 1968

Ny farkost till samlingen. Årsmodell 68 men uttagen 69. Orörd blå originallack. Enbart vaggan fram är omlackad. Hör och häpna min fru ville börja köra när hon såg den. Den lär alltså stanna ett tag. Jag har en fundering, sadeln är av märket Denfield. Jag har nu sett alla årgångar mellan 66 och 68 med denna typ av sadel, men även med den nyare märkt Sie Feg där listen inte går hela vägen fram. (Även i min egen anspråklösa samling) Vad är egentligen rätt? Eller är båda rätt... Någon som vet... Denfieldsadeln påminner om den som satt på DS50, men den verkar mindre. Nu har jag ingen DS50 så jag kan inte jämföra. Nu när jag ändå håller på med funderingar kan jag också passa på att slå ett slag för originallisten runt benskyddet. Det är så här den ska se ut. Och inte ljusgrå som på många renoveringar på Blocket.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det känns som om denna är en gubbe och jag har bestämt mig för namnet Sture som i Steyr Puch

      Radera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen