lördag 3 maj 2014

Puch Dakota 1977 - kanske Sveriges risigaste / fulaste

Fördelar: Matching numbers. Fint gashandtag med Magura original handbromsarm som jag letat efter. Verktygslocket finns!!!!???? Nackdelar: Allt annat. Ramen helt sönderrostad, lagad med plåtbitar, stel baktill, sadel med lumpöverdrag, framgaffel och framhjul från en Nevada eller liknande - gaffeln är rak och fungerar. (Byter gärna gaffeln som sitter på mot en gaffel till Dakota) Men trots allt det, det är Dakota 77 från året jag var 15. Jag hade en sprillans ny och det har ju faktiskt även den här varit. För 37 år sedan. Jag tror till och med att jag kan få snurr på den igen - har allt som behövs i garaget, men frågan är om jag orkar eller vill. Den har säkert haft minst 65 ägare och det kan säkert bli ett par till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen