söndag 15 maj 2016

Veteranmarknader jag kunde skippat även i år

En del kanske hittade något användbart på Höörs veteranmarknad 2016 - såg bekanta släpa iväg med delar. Själv jag såg inte mycket som jag ville ha. Kollade priserna på de exemplar av Puch som fanns tillgängliga. En fejkad Dakota Guld för 12000, inget stämde, varken utförande eller ursprung. ramen sades vara en äkta guld fast omlackerad, den saknade ramnummer. Den blå Dakotan på bilderna kostade 8000 och liknade väl mest det som man själv köpte för typ 1200 för några år sedan. Just de blå Dakotorna tycks vara mycket heta just nu. Varför vet jag inte, det är kanske Sveriges vanligaste moped. För Alabaman begärdes 9000 och då var motornumret bortslipat. Bättre objekt finns alltid på Blocket. I helgen var jag på Tydingesjöns veteranmarknad. Det blev en besvikelse. Inte ens en oputsad fläkthuv i någon låda, dock några lådor med trasiga motorkåpor, sådant som man själv slänger. Nej, det blir att hoppas på höstmarknaderna i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen