fredag 11 maj 2012

Puch MS50 Kansas 62 - renovering inledd

Nu börjar det mödosamma arbetet med att återställa MS50:n. Jag började med lamphuset. När jag fått bort den vita plastfärgen och den blå lacken kunde jag konstatera att godset var helt. Lycka. På insidan av lamphuset syns originallacken igen, tyvärr går den inte att rädda. Aluminiumet har oxiderat under, ack så vanligt. Nästa steg blir framskärmen, den ser rostig ut, men det är bara i ytan. Det här kommer att ta mycket lång tid, mycket längre än jag räknat med. Jag skriver det här inlägget medan färgborttagningen verkar. Tur att man arbetar natt så man har flera timmar för sig själv på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen