lördag 4 maj 2013

Illa medfaren Puch Alabama 1967 flyttade in idag - lämnade Höör veteranmarknad 2013

Alla delar utom tank och förgasare fanns. Sådant har jag ju gott om så det blir inget problem att montera ihop den här. Tur att killen som plockat ner den inte förstod hur man tar av styret... annars hade patinan varit förstörd. Den har stått så här i många år. matching numbers och motorn verkar ganska OK. Alabamasamlingen växer, känns kul, är riktigt trött på Florida, ungefär lika utledd är jag på Dakota

2 kommentarer:

  1. Snart finns det inga Alabama moppar kvar till oss andra på marknaden. Dom flesta står väl och trängs hemma i ditt mopedstall. Hehe! ;-)
    Jag har fått nys om en Alabama 67:a med endast en och samma ägarfamilj. Funderar på ett köp, skall samtala med ägaren igen på Onsdag.

    Men grattis till en utökad familjemedlem! Snart blir det väl en till? ;-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Tack. Nu blir jag avundsjuk. Backar du ur det köpet är jag tacksam för tips. Men den värsta köplusten är dämpad för ett tag. Problemet är att det inte finns plats för fler moppar där jag förvarar dem som jag konserverat. Garaget är också helt fullt, som vanligt. Är nog tvungen att sälja av ett par leksaker. Eller så får jag göra som jag gjorde för ett halvår sedan, slänga något - då åkte en hyvelbänk på tippen och vips fick jag plats för både en hylla och en Alabama. Kom på att jag har ett skjul i trädgården för utemöblerna, frugan lär inte märka om jag parkerar något där... :)

    SvaraRadera

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen