onsdag 25 juli 2018

Tomos - polerar framskärmen

Nu kan jag passa på att ha en lektion i Puch-nörderi. Om ni tittar på framskärmen ser den ut precis som framskärmen till Puch Lyx. Men eftersom det här är en skärm till Tomos är den pressad i ett stycke. Skärmen till Puch har ett pressveck med fenders under. Det blir helt okej med lite hederlig rubbing och vax efteråt. Patinan bevaras. Nu är frågan om jag ska använda originalfälgarna med ett mycket patinerat utseende eller ett par fina från samma tidsepok som jag köpt på eBay? Det tål att tänkas på.









Och här hittade jag en exakt likadan på Blocket för 12000 i Piteå. Jag lånade bilden om någon undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen