lördag 19 januari 2019

Puch VS50 Lyx återuppstår från en hög skrot


Det har gått ett halvår sedan jag köpte en hög skrot. Nu börjar VS50:n sakta men säkert att återuppstå i övernattningslägenheten. Jag har tidigare bergsäkert konstaterat att den rullat i Södertälje. Den slutsatsen drog jag av Atlas Copco-dekalerna på ramen. Men så fick jag syn på den bevingade hästen. Ja just det - Sydsvenskans symbol. Malmö med omnejd är alltså den rätta forna hemvisten. Fy ätan - nej skämt åsido det var kul även det. Sadeln är en Lepper som jag hittade på Tradera för 50 kronor. Lamphuset fanns på samma sajt och blev mitt för 393 kronor men det har jag berättat om tidigare. Sedan sist har jag konstaterat att motorn är helt slut - den har delats och satts ihop av någon idiot. Och sedan körts när oljan läckt och stödlagret till sist gett upp. Jag orkar inte renovera denna och det känns inte värt kostnaden så jag gör en klassiker - tar en treväxlad crick-crack från hyllan där hemma. Då behöver jag bara fixa ett fotställ. Väl mött.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen