lördag 4 april 2020

The Holy Grail - Puch MS50 Baby 1954

Eller heliga graalen på svenska. Någon gång händer det. Man hittar en del till en av de där mopparna man aldrig haft. Här sitter jag och går igenom en hög delar till MS50 som jag köpte via Facebook. Min son dundrade förbi Västerås med sin långtradare och nu har jag lådan här. Den här framgaffeln är till de första Puch MS 50 som kom till Sverige och såldes som årsmodell 1955. The Baby Puch. Den här gaffeln är rak och blev ljusblå innan den till slut blev svart och sedan skrotades. Förmodligen skedde detta redan på 70-talet av gravrosten på röret. Sådant är lätt att fixa precis som de avkapade skärmfästena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen