onsdag 12 maj 2021

Puch Florida 72 röd nytt objekt i min övernattningslägenhet

Ett inlägg i en grupp på Facebook ledde till att jag tog en tripp upp till en liten by utanför Uppsala. Här hittade jag det här objektet. En röd Florida från gränslandet mellan 1972 och 1973. Originallack och med en hel motor i en låda bredvid. Ramen helt okej. Ingen hade hunnit göra något mer än att lackera luftburken svart. Det finns naturligtvis en del märkliga delar på den som åker direkt i skrotbingen. Men man kan inte få allt för en liten slant. Dessutom fick jag med en extra luftburk av bakelit, märkligt nog hel. Så på nytt en del till ytterligare en vit 64. Den som spar han har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen