torsdag 12 maj 2022

Min gamla Tomos på auktion / nu med slutpriset

Hittade den på Kalmar auktionskammare. Man får ett gott skratt när man läser auktionsbeskrivningen. Men så är det när oinvigda ska beskriva saker.  Jag sålde den för 13700 och den ligger på 12000 nu. Men den måste väl upp rejält om det ska bli någon vinst för säljaren efter auktionsfirmans avgifter. Ni som följer bloggen hittar när jag byggde den i min övernattningslägenhet 2019-2020.Det som är lite märkligt är att killen som säljer inte ens litade på vad jag berättade för honom om ursprunget, årsmodell, vad som var ändrat och så vidare. Det enda han gjort är att sätta på en ful sadel och klistra ett fult märke på lamphuset. Man blir bedrövad. Motorn är från 1964 och kommer från en vit demonterad Puch Florida som jag köpte i delar i Hallstahammar till exempel. Slutpriset blev 12000 exklusive köparavgifter. Det tar ett tag innan Tomos blir lika högt värderat som Puch kan man konstatera.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen