fredag 1 juli 2022
Puch Florida 1972 - provkörning
Lämna gärna din kommentar
Det blev en spännande provkörning. Mycket skrammel från fläkttallriken. Kedjan sträckte sig, använde en gammal begagnad eftersom jag glömt att köpa en ny. Kopplingen visste jag att den hade klibbat ihop. Så efter 20 minuters körning på plan väg började kopplingen funka. Stanna och justera. I slutet hoppade kedjan till slut av så jag kom hem med riktigt oljiga händer. Fläkttallrikwn åke av. Den var inte plan. Tog en sprillans ny som jag hade liggande. Konstaterade att om jag satte på ett 13 kuggars drev fram så slapp jag att korta kedjan. Och det blir ju även enklare att testa med en urpluggad cylinder längre fram. Snabbt ut igen och jag kunde konstatera att skramlet var borta och TRM-cylindern inte hade något problem med dra två kuggar mer fram, jo uppför förstås. Det får man leva med. Körde sedan en timme utan problem. Mätaren visade 40 när den fick varva ut. Testade mot en hastighetsvarnare som polisen satt upp - 34 visade den och ett stort tack. Så två km mer med ett större drev. Den visade 37-38 med 11 kuggar fram tidigare under dagen vilket är ungefär 30. Kunde även konstatera att halvljus och bakljus funkade. Men icke helljus. En rätt bra dag och bygget av den här Floridan slutade ganska lyckligt trots initiala problem som jag skrivit om då och då under åtet som gått. Har nu beställt en ny klädplåt av puchverkstan.se, naturligtvis den med logga för fint ska det vara. Och lite dyrare.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com