fredag 19 april 2019

Degeberga veteranmarknad våren 2019

Vet inte för vilken gång i ordningen jag är här. Det här var ett mellanår men jag knöt några viktiga kontakter och såg ett par kul moppar. Själv köpte jag en hög med TRM-cylindrar i ett stånd. Alla i olika stadier av tonårsmodifieringar. Någon kanske man kan använda men övriga nog mest som prydnad i garaget eller som kul foto-objekt. Den ljusblå Bianchin var importerad från Italien och betingade ett facilt pris på 6500. Faktiskt exakt samma nyans som min Tomos. Ljusblått var ju en modefärg runt 1960. Jag hade själv en hemmastickad tröja i liknande nyans som tvååring. Monarpeden hade en härlig patina men nya hjul och glänsande motor. Såg den senare puttra runt så den kanske fick en ny ägare. En gräddvit Como gillade jag. Fantastiskt fin patina och bara 8500. Det är väl typiskt. Förra året hade jag 10 000 i fickan och hittade inget. Den här gången hade jag lätt köpt mig en Bianchi Sparviero. Men med blott en femhundring i plånkan blev det några få inköp.


















Det blev lite till innan hemfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen