torsdag 23 maj 2019

Återfunna och räddade delar

För en tid sedan var jag åter hemma hos familjen där den gröna Lyxen inhandlades. De hade gett upp även det återstående objektet - vilket inte är ovanligt. Efter att ha misslyckats med att sälja alla delar tillsammans kom jag in i ett skede när bara skrotet återstod. Och precis som jag misstänkte fanns de delar jag saknade till den gröna i lådorna som jag nu släpade hem. Originalmotorn hade växelförare för fotväxel - ombyggnadssatsen fanns här tillsammans med tillhörande kopplingshandtag - ska visa hur de ser ut längre fram. Hittade även typbrickan och stötdämparna. De senare putsas och återmonteras just nu - för de var naturligtvis även de i molekyler.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen