onsdag 19 februari 2020

Äntligen. En fin originalsadel till Puch Dakota

Äntligen hittade jag en fin originalsadel med slät klädsel och med den rätta loggan. Har letat i flera år. Plötsligt fanns den på Tradera. Hel klädsel med några små knappt märkbara skador. Bara att mata in en summa som var i klass med vad en nytillverkad kostar. Jag hade dock tur och fick den för 726 SEK. Till saken hör att jag hade slutat att hoppas och köpte först en av de få nya som kom till Sverige för ett par veckor sedan. Men jag blev grymt besviken och sålde den vidare för samma pris som jag hade gett hos Mopedrenovering.se. De nya skulle vara bättre än tidigare med rätt passform men den var lika bred som den med ribbad klädsel och loggan var fortfarande med fel typsnitt. Som vanligt alltså. Nu ska jag smörja upp den här med Viking läderfett. Det funkar bra även om klädseln är någon typ av galon från 60-talet. Kul med rätt patina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen