lördag 29 februari 2020

Puch Florida 1962 - tank som blev vackert patinerad

Jag kunde inte hålla mig. När min fru åkte till högskolan för att gå på föreläsning plockade jag fram lite putsmedel och satte igång. I grunden är detta en tank till en MS50 som kromats. Vad jag kunnat läsa mig till satt den enbart det första året på Floridan som introducerades 1962. 4,5 liter istället för 5,5 som faktiskt kom redan 57 på VS50. För mig betyder 1962 mycket, det var året då jag föddes. Resultatet av 1,5 timmes slit blev över förväntan. Kromet mycket bättre än jag trodde och lacken blev bra med mycket patina - precis som jag vill ha det. Det återstår ett par timmar för att uppnå det maximala resultatet. Hittills är jag dock mycket nöjd. Jag kan konstatera att tidigare ägare försiktigt gjort en del bättringar och det finns några mindre bulor och märken. Men det hör liksom till tycker jag.

Före

Och så här blev den vaxad och klar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen