torsdag 15 oktober 2020

Original kontra nytillverkat - kolla skillnaden

En enkel liten del som det är bra att den finns nytillverkad är den lilla hållaren för bromsvajern på Puch Florida. Här jämför jag en ny med en från 1965. Vid första anblicken ser de lika ut men tittar man noga ser man att originaldelen har fått betydligt mer omsorg vid tillverkningen. Se bara på svetsfogarna vid fästskruvarna och justerskruvens infästning. På den nya saknas de helt. Frågan är kanske om den nya går sönder direkt. Man skulle kunna tro det men jag har en ny på en av mina moppar och den har än så länge klarat sig. Eller så är den jag nyligen köpt undermålig och feltillverkad, från en sämre batch helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen