lördag 5 juni 2021

Puch Florida 1972 - genomgång av vad som fattas

Så har den fått lämna lägenheten i Norrköping och tillfälligt flytta hem till Ramlösa. Har plockat isär och rengjort allt som är dugligt. Ramen är helt okej, lite bulig i ramslutet och ett litet rosthål. Svingen behöver en ny bussning till stötdämparna och nya bussningar till stödaxeln. Men det fattas nu delar. Typiskt att man rensade ut allt överblivet i höstas. Hittade ett lyfthandtag på Tradera. Men jag behöver nu en hel bromssköld fram, en gummidämpning till Bategusadeln. Ett styre. Ett stag till fotbryggan, en baklampa, ett fläktgaller, lite axlar, en klädkåpa och lite annat smått. Hoppas att marknaderna drar igång i höst för det går inte att handla på Tradera längre. Hittar man något så vägrar säljaren att berätta om delen är trasig eller ej. Och vill man chansa så är det många som bjuder hej vilt. Man kan säga att del personer fallit avsevärt i anseende, och som dessutom ser sig själva som ärliga experter och håller koll på alla andra på Facebook. Nä fy fan. Här är svaret jag fick när jag ställde en fråga om vilka delar i hög som var hela eller trasiga. ”Det är blandad kompott”. Tror någon att den säljaren har hela delar, nej vill förmodligen bli av med trasigt skit. Av detta kan jag dra slutsatsen att det kommer att ta tid att få ihop denna mitt sista bygge. Hjulen blev fina, i det närmaste rostfria. Alltid något.





Lämna gärna din kommentar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen