Nu har jag rengjort motorn från smuts, oljekladd och annat som fastnat. Man kan konstatera att Floridan förmodligen hamnade i någon vårdslös tonårings ägo ganska tidigt i livet. Och att den förmodligen inte rullat många meter med det hemmagjorda trimmet. Men att skruvar skruvats i och ur sina lägen ett antal gånger.
Kolla in växelaxeln - perfekta splines och ingen rost. Tändningsdelarna är ännu original. Och kåporna var hela. Det slutliga förfallet måste ha skett när fläktgallret förlorade sitt galler. Eller blev ”custat”. Ett sådant måste införskaffas tillsammans med en klädplåt över drev och kedja. Jag hittade en fin TRM-cylinder med plugg och ett fint original topplock i mitt svarta skåp. Med en liten suck konstaterar man att det också var den sista. Den här pandemin har verkligen satt käppar i hjulen för all typ av insamling av delar. Och min idé om att det är bäst att sälja av minsta lilla skruv på Tradera så att min familj slipper att ta hand om innehållet i skåpet när coronan tar mig. Otroligt korkad idé som aldrig skulle genomförts. Sanningen är att den som har flest delar när han dör vinner.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com