torsdag 3 februari 2022

Puch Florida - putsar ett hjul som jag lyckades komma över

Det är inte ofta man hittar originalhjul i bra skick till Puch Florida. Tvåkorsekrat och med det gamla navet. Eftersom det just nu bara finns Tradera att hitta något på så är utbudet begränsat. Men här hade jag tur eftersom säljaren skrev att det var till Dakota. Och de små okunniga nybörjarna blev förvirrade. Enda chansen numera att hitta något. 

Min spaning just nu är att man samlar små högar med skrot och kryddar högen med en bra del. Då spinner det loss och det går att sälja hela högen för 2000. Jag har aldrig gjort så, jag slänger trasiga delar av ren princip. Det finns en säljare som just nu kramar ut stora pengar på ren skit. Fattar inte hur han kan göra det gång på gång. ( Jag älskar annars att köpa lådor fulla med smutsiga delar. Det är en yrkesskada.) Men ju fler som ansluter sig till hobbyn desto värre blir det. Det är bara att läsa vissa konversationer på Facebook så förstår man att tokstollarna är många och att de odlar sin egen alternativa sanning om Puch och andra märken. 
Och jag har märkt att de bekanta man fått genom åren också lämnat dessa grupper eller gör som jag - håller tyst och låter dem hållas. Någon gång kanske intresset hos en del falnar och allt blir som vanligt - men tror någon på det? 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen