tisdag 15 februari 2022

Puch Florida - tvåkorsekrat originalhjul med fint däck från Trelleborg

Idag gjorde jag slag i saken och monterade en eker på mitt senaste hjul till Florida. När jag köpte det satt det ett gammalt däck från Trelleborg på. Slangen hade fyra fem lagningar så den fick vila. Hade en ny billig från Puchverkstan hemma i skåpet, dessa slangar är faktiskt ganska prisvärda. Tror att jag gav 75 kronor för den vilket inte är så mycket att gräma sig över. Däcket testade jag att putsa lite på med autosol på sidorna. Och visst gick det att få lite lyster i det gamla gummit igen. 
Fick också ett ryck och putsade upp navringen på bromssidan. Blankt och fint blev det. Fattas nu bara en bromssköld och en kromad navsköld. Tror att jag har en ny hemma men väntar lite med att sätta dit denna. Man kan ju hitta en original som är blank med lite tur. Annars är det inget fel på de nytillverkade navsköldarna. De passar perfekt och håller i flera år.
Näst på tur är en tvåväxlad crick-crack som enligt PostNord är på väg till mig. Vet inte riktigt vad det är för skrot jag köpt. Det får tiden utvisa. Allt gott.







 Lämna gärna din kommentar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen