lördag 3 september 2022

Puch Alabama 64 gick mig ur händerna

Den här härligt orörda Alabaman fanns på auktion på Hälsinglands Auktionsbyrå. Hade förhoppningar om att köpa den men priset rann iväg i slutet och hamnade till slut på 17000 före avgifter på 18 procent. Så en bit över 20 papp fick köparen betala. Jag hade tänkt mig 7500, så jag får väl uppdatera min prisuppfattning något inser jag. Bilderna har jag lånat av auktionsfirman och bör väl inte spridas vidare utan att ange källan.

Den här auktionen gick om. Varför vet jag inte. Och då såldes den för 6000 vilket betyder strax över 7000 med avgifter. En ganska stor skillnad. Jag själv lade 5500, näst högsta budet. Har en liten känsla av att allt inte står rätt till, men det kan också vara mina paranoida tankar. Kommer den en tredje gång ja då vet jag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen