tisdag 16 juni 2020

Puch VS50 L - hjul monterade

Så har jag monterat fram- och bakhjul. Köpte två objekt på Tingsryds marknad förra året för 100 kronor och fick lägga många timmar på dem - finns ett äldre inlägg om den marknaden. Kostade på framhjulet nya lager och innerhylsa samt nya däck av märket Deestone, ser nu att jag köpt Fortune. Valde de dyrare med tre lager. Slangarna billigast möjliga. Än så länge håller de luften perfekt. Däcken luktar åtminstone gummi och de har pallat 4 månader med fullt tryck i kallförråd. Bromssköldarna tog jag ur mitt lager med nyputsade delar. Ni vet de där träliga dagarna här i övernattningslägenheten när vinden pinade utanför och jag troget satt och putsade på sommarens inköp. Nu får jag betalt för mödan. Det gamla hjulet fick jag kapa axeln på för att få av. Det blir till att klippa av ekrarna och jobba fram ett fint nav i vinter - beöver någon rostiga hjul så hör av er. Har inte bestämt mig för vilken motor det ska bli. Originalmotorn lägger jag nog i en låda som vanligt. Ska det bli två eller treväxlad pungmotor? Ja vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen