måndag 27 juli 2020

Trångt i Puch-garaget

Det är ont om plats i Puch-garaget. Men det är inget jobbigt problem. Det blir dock bara den vita 64:an som rullar i sommar. Service pågår. Och den gröna 66:an ska förbättras. Renoveringen som gjordes av en äldre man för 20 år sedan lämnar en del att önska - detta är den enda moppe jag köpt som varit helrenoverad. Vet än idag inte varför jag slog till. Har aldrig skruvat med den direkt tidigare men nu ser jag en del märkliga lösningar som jag inte står ut med.

Nu när jag läser den här texten i april 2023 känns det väl på sin plats att beskriva min relation med den gröna. Jag är själv en äldre man numera. Och han försökte bara vara duktig och göra den fin. Sedan jag monterade ett lite högre styre, hittade en sadel med originalklädsel och monterade en pakethållare gick den att köra igen utan irritation. Och pricken över i:et blev bytet av fotpinnarna, från Dakotas höga till Floridans lägre. Så numera är det denna jag kör före de andra. Så lite kan det krävas ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen