onsdag 19 januari 2022

Puch stötdämparben - skillnad

Idag putsade jag på två stötdämpare, en äldre med den obetydligt kortare kromhylsan, och en till senare modeller av Florida och Alabama. Jag har nog putsat upp eller jobbat med minst 30 par genom åren men aldrig riktigt tagit in att det faktiskt finns en skillnad på utförandet. Ni ser själva, den lilla slitsen nära botten. Den finns på äldre stötdämpare, det är helt uppenbart. När detta byte skedde får jag helt enkelt forska fram. Idag kan jag inte slå fast det. Men eftersom denna har kortare kromhylsa och det tidiga nedre fästet tyder det på att den har suttit på en tidig Alabama. Så vi pratar 61-65 ungefär. Får återkomma i ärendet som väl får klassas som Puchnörderi. :) 

Om du läser det här inlägget på Blogg 1 har du kommit till sidan som per automatik stjäl mina blogginlägg. Min blogg har adressen puchsweden.blogspot.com
Lämna gärna din kommentar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen