onsdag 5 april 2023

Puch Alabama DS50 1961 - putsning pågår

Som vanligt har jag börjat med att putsa och ta bort gammal smuts. Det får gärna ta lite tid eftersom jag sitter i min övernattningslägenhet och gör detta. Långt hemifrån. Man kan också säga att om jag inte hade haft den här lägenheten hade jag förmodligen inte åkt så långt norrut för att hämta den här mopeden. 85 mil enkel resa. Nej men 43 mil från Norrköping funkade ju. Måste säga att det var en tung best att släpa upp för tre trappor. Hjärtat bultade märkbart och jag var ganska mör efteråt. Och det var väl tur att inga grannar tittade ut genom sina dörrar. Men antagligen fanns det nog både ett eller två ögon i ytterdörrarnas kikhål. En sak som förbryllat mig lite är avsaknaden av tuta. Inte heller på ljusomkopplaren finns en knapp. Det är hel- och halvljus och avstängning. Och typen ser onekligen original ut. Se bilden själva. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen