torsdag 14 mars 2019

Lyxen hemma - lyckad provkörning

Det tog lite tid att få igång motorn. Var tvungen att rulla den fem, sex meter innan den tände till. Men sedan gick den perfekt. Och elen hade jag kopplat rätt med egentillverkad elstam. Enda missen var att jag i den dunkla miljön i Norrköping inte fått bensinkranen rätt monterad. Så det får fixas i morgon tillsammans med lite bromsjusteringar.


Bilden nedan: Så här såg den ut när jag köpte den. De nyekrade hjulen, den nya luftburken och ungefär hälften av de lösa prylarna såldes omgående. För pengarna skaffade jag bättre delar. Jag har fortfarande kvar de fula verktygslådorna som ska sitta på bakskärmen. De kommer inte att monteras av mig någonsin. Den dyraste delen att skaffa var en luftburk i samma nyans av bakelit. Den hittade jag på ebay och kostade 1000 kronor med frakt, vad gör man inte för lite koppargrön färg...

2 kommentarer:

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen