lördag 2 mars 2019

Puch Florida 1964 - embryot

Motorn som jag fyndade tillsammans med en halv Florida 64 för ett tag sedan är rengjord. Här ligger den på diskbänken i min övernattningslägenhet - bäst att upprepa detta så folk inte tror att jag lever med mopeddelar. Jag har ett riktigt hem också... Kolla in tändsystemet, så perfekt skick. Kolven satt hårt så jag köpte en kolvbultsutdragare från Mopedrenovering. Den första jag fick hade en defekt men jag fick en ny med en gång. Snabb service må jag säga. Jag hade aldrig testat ett sådant verktyg förr och jag måste säga att det fungerade perfekt. Nackdelen med att meka i en etta på 27 kvadrat är att man saknar en vettig arbetsbänk och verktygsuppsättningen är vad du fick med dig in en plastpåse. Problemet med den här motorn är att kicken går otroligt trögt. Allt annat snurrar mycket fint så jag misstänker att axeln kärvar i bussningen i motorkåpa. Det får bli uppgiften att fixa den här helgen. Börjar arbeta 14.30 så borde hinna tycker man. Kommer inte längre med Lyxen ändå just nu - måste hem och hämta både delar och verktyg nästa vecka.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen