lördag 9 mars 2019

Puch Lyx - helt klar

Idag den 9 mars är Lyxen klar, lätt modifierad för att passa min smak. Elen kopplades utan problem. Däremot hade jag glömt bort att byta packboxen på växelaxeln men det löste sig på ett par minuter. Hade en ny på plats - hur ofta händer det ... En annan sak var att elkabeln till bakljuset saknades, också en sak jag förträngt, så jag fick göra en provisorisk dragning. Får fixa en lagom tjock ståltråd och dra en kabel mellan inner- och yttre bakskärm i sommar. Nu återstår bara provstart, så riktigt än är jag inte hemma. Men jag räknar inte med några större överraskningar. Nu börjar jobbet med Tomos motsvarighet till den här maskinen. Härligt frisk ljusblå färg som ju var så poppis 59/60.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen