onsdag 20 mars 2019

Tomos på hjul

Äntligen står den ljusblå på hjul igen. Jag valde att satsa på en uppsättning från Puch. Även pakethållare från Puch. Det blir nog fler delar från Puch än från Tomos när den blir klar. Men det är ju samma delar i grunden. All plåt är just nu från Tomos. Även sadeln är original - ser ut som Bategu men utan logga och rutmönstret på ytan är lite annorlunda. Stötdämparna har den fräcka Tomos-loggan på nedre benen. Funderar som bäst på om jag orkar ha trampmotor med handväxel, eller om jag ska lägga den i en malpåse och satsa på den tvåväxlade Floridamotorn med punglåda. Det absolut bästa med att ventilera sina tankar här är att man slipper alla dumma kommentarer. Jag är så evinnerligt trött på alla låtsasexperter på Facebook. Och alla dessa korkade frågor... Dessutom om man lägger ut en bild på en moped kommer obönhörligen kommentaren "Pris?" som om man skulle vara beredd att skänka bort den till någon behövande. I bakgrunden skymtar min resväska - man är beredd att åka hem med kort varsel. Börjar hata den här stan allt mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen