måndag 13 september 2021

Blocketspaning - kunde inte låta bli att ta en skärmdump

Så kan det se ut när man monterar framskärmen bakvänt. Eller använder en helt annan skärm, det är lite svårt att veta med tanke på stagens placering. Kanske inte så bra i en annons. Förlåt kunde inte låta bli att föreviga detta. Men jag tycker att det blivit ett växande problem med folk som inte förstår någonting men som prompt ska meka med sina mopeder. Den här har nog insett sin begränsning och säljer. Men många Florida i orört originalskick som förstörs på vägen är trist att tänka på.

2 oktober: Idag såg jag en annons på Blocket som väckte en del intresse. Enligt säljaren var det en mycket fint renoverad Puch Florida från 1967. Bara 37000 kronor… Jag började förstora upp bilderna och så kunde jag konstatera att ännu en okunnig kommer att gå i fällan. Fläktgallret trasigt. Ringen på gummit till förgasaren hängde löst. Bromsljuskontakten släpade i marken. Och flera andra saker hade monterats fel. Sådant borde vara tipptopp om man begär 37000. Av detta kan man dra slutsatsen att resten av jobbet kanske gått till på samma lite slarvigt nonchalanta sätt. Till råga på allt påstods den göra 43 med originalcylinder. Och det vi ju alla att det inte stämmer. Skulle någon låta denna person renovera en motor? Inte jag åtminstone…
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen