måndag 20 september 2021

Puch Florida 1972 - har börjat sätta ihop den

Nu har jag börjat sätta ihop den röda Floridan från 1972. Det blir ömsom nya delar och begagnade från det svarta skåpet. Framhjulet gjorde jag om till bakhjul och det blev fantastiskt fint. Nästan för fint med ett sprillans nytt bakdrev också. Det gamla bakhjulet har blivit ett framhjul som även det blänker efter putsning, men jag valde att montera ett annat framhjul från lagret som är nästan lika fint, dessutom med samma däckmärke som bakhjulet - VEE-rubber från mopedrenovering.se. Ett hjul som jag fixade till förra året. Lamphuset lackerade jag om med den ljusröda färgen från mopedrenovering.se. Det blev en fin matchning och någon större nyansskillnad mot originallacken på ramen och framgaffeln kan jag inte upptäcka. Nya hjulaxlar, nya lager, nya kedjesträckare och en ny bussning i svingen för stötdämparna som fått nya kromhylsor - allt från puchverkstan.se. Kanske lite för mycket nytt för min smak men ibland har nöden ingen lag. Näst på tur blir styre och sadel. 
Lämna gärna din kommentar Om du läser det här inlägget på Blogg 1 har du kommit till sidan som per automatik stjäl mina blogginlägg. Min blogg har adressen puchsweden.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen