lördag 12 mars 2022

Jag blir allt skickligare med slipklossarna

Den här yttre fläktkåpan till en äldre Puch-motor såg fruktansvärd ut. Någon hade kört en typ av stålborste på hela ytan, förmodligen med någon borrmaskin. Jag trodde aldrig att det skulle bli något av denna tog inte ens en bild innan jag satte igång. Det tog minst 12 timmar att för hand fixa detta med sandpapper, slipklossar och putsmedel. Alltså en timlön på åtta kronor ungefär eftersom kåpan kanske är värd 85 kronor nu efteråt. Nu putsade jag dock ett fläktgaller samtidigt så riktigt så illa blev det inte, men ändå








Lämna gärna din kommentar eller mejla till puchdakota1966@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen