Bytte däck idag på den gråa Alabaman från 67. Fy f-n vad skitigt och jobbigt. Men det måste göras speciellt om man har ett blankslitet bakdäck från Trelleborg.
Så sant! När jag körde på min (ex) Alabama så sprack framdäcket och slangen kröp ut, då tryckte jag in slangen igen och virade silvertejp runt fälg/däcket. (Fick dock byta tejp varje dag) Körde omkring så i ca: 1,5 vecka innan jag insåg att skaffa nytt framdäck var nog illa tvunget. Hehe! ;-)
Att få på själva däcket är inte så svårt. Det värsta är oljesörjan blandad med saltslask och smuts från vägarna. Jag hatar verkligen den sörjan, men så är det ju att bo på västra sidan...
Hej! kommer med ett inlägg angående den oranga Puch floridan på tradera just nu,jag skulle vilja varna för den ägaren samt mopeden, det var jag som köpte den förra gången,körde 100 mil tur o retur, när jag kom upp var det inte matching numbers vilket inte hade gjort mig något, men mopden som ägaren skriver HELRENOVERAD, det är enstaka saker gjorda,samt inga kvitton,rostig bucklig tank,taskig motor som han inte visste något om,bortfilat ramnummer,var visst inte orange från början heller,jag skulle ge 18,900 kr,jag körde bara hem,/staffan,
Ja tyvärr är den moppen ganska välkänd vid det här laget. Trist att du behövde köra så långt för ingenting, men smart att bara vända och åka hem. Tyvärr missbrukas intresset för både orangea och gula Puch Floridor. Jag tror att det finns fler gula idag än när man kunde köpa dem 1970. Samma med de orangea. I min barndoms hemstad fanns det en enda gul Florida – och den moppen gick inom ägarfamiljen från kusin till kusin. Nej, jag köper aldrig en omlackerad dyrgrip, möjligtvis om det finns en omfattande dokumentation.
Det är ingen höjdare att kränga av/på däck, men det känns bra när det väl är gjort :-)
SvaraRaderaJa man slipper få lätt sladd i kurvorna om inte annat:)
RaderaSå sant! När jag körde på min (ex) Alabama så sprack framdäcket och slangen kröp ut, då tryckte jag in slangen igen och virade silvertejp runt fälg/däcket. (Fick dock byta tejp varje dag) Körde omkring så i ca: 1,5 vecka innan jag insåg att skaffa nytt framdäck var nog illa tvunget. Hehe! ;-)
SvaraRaderaMin son körde cross i fem år så ett antal däck har man allt krängt... Med rätt teknik går det faktiskt både fort och lätt!
SvaraRaderaAtt få på själva däcket är inte så svårt. Det värsta är oljesörjan blandad med saltslask och smuts från vägarna. Jag hatar verkligen den sörjan, men så är det ju att bo på västra sidan...
SvaraRaderaHej! kommer med ett inlägg angående den oranga Puch floridan på tradera just nu,jag skulle vilja varna för den ägaren samt mopeden, det var jag som köpte den förra gången,körde 100 mil tur o retur,
SvaraRaderanär jag kom upp var det inte matching numbers vilket inte hade gjort mig något,
men mopden som ägaren skriver HELRENOVERAD, det är enstaka saker gjorda,samt inga kvitton,rostig bucklig tank,taskig motor som han inte visste något om,bortfilat ramnummer,var visst inte orange från början heller,jag skulle ge 18,900 kr,jag körde bara hem,/staffan,
Ja tyvärr är den moppen ganska välkänd vid det här laget. Trist att du behövde köra så långt för ingenting, men smart att bara vända och åka hem. Tyvärr missbrukas intresset för både orangea och gula Puch Floridor. Jag tror att det finns fler gula idag än när man kunde köpa dem 1970. Samma med de orangea. I min barndoms hemstad fanns det en enda gul Florida – och den moppen gick inom ägarfamiljen från kusin till kusin. Nej, jag köper aldrig en omlackerad dyrgrip, möjligtvis om det finns en omfattande dokumentation.
Radera