tisdag 12 februari 2013

Öppen fråga om utväxlingsvariationer för Puch

Läser någon expert på utväxlingsförhållanden för Puch den här bloggen får du gärna förklara för mig vilken den ultimata drevningen för en Florida med äkta Mexico-motor borde vara. Jag kan inte ha större bakdrev är 35 kugg. Nu kör jag 13-31 vilket är mycket det har jag förstått, åtminstone om jag utgår från Alabamans utväxling, men det går ganska bra trots allt. Cylindern är original TRM från Österrike på 2,9 hk (eller är det 2,6), fyra mm kortare kolv och toppen med högre komp. Det finns ju tre olika sådana toppar, med olika squishband, och jag har den första varianten. 12 mm förgasare. Tack på förhand. Micke. Mejl om du inte vill kommentera är: puchdakota1966@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen